Over feestdagen, surfen, poker en nog meer poker - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Philip Pirovano - WaarBenJij.nu Over feestdagen, surfen, poker en nog meer poker - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Philip Pirovano - WaarBenJij.nu

Over feestdagen, surfen, poker en nog meer poker

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip

04 Januari 2012 | Australië, Melbourne

G'day folks!
Allereerst natuurlijk de Beste Wensen voor het nieuwe jaar! Hopelijk heeft iedereen genoten van de feestdagen. Wat zijn de goede voornemens voor 2012? Een witte kerst zat er dit jaar niet in? Elfstedentocht wordt niet eens over gesproken?
De feestdagen zijn dagen dat ik m'n familie en vrienden wel mis. Het is niet zo dat ik verrek van de heimwee, maar als ik hoor dat de kalkoen van moeders goed gelukt is en dat de Oud & Nieuw bij Fons en Trude gezellig was, dan is het toch even jammer dat ik zo ver weg zit.

Ik heb hier tijdens de feestdagen niet zo gek veel uitgespookt. Op eerste kerstdag ben ik met Laura, een 35-jarige Engelse lerares uit mijn hostelkamer, wat wezen eten bij een Japanner naast ons hostel. We hadden beide niet echt een kerststemming te pakken, maar het was toch best gezellig. Ze was al in 38 landen geweest en had een aantal jaar in Japan gewoond, dus genoeg om over te praten. Intussen is ze in land nummer 39, want ze is vertrokken naar Nieuw Zeeland. Op tweede kerstdag (Boxing day) had ik Rob opgezocht en ben ik met hem en wat maten op pad gegaan. Zij verblijven bij familie van Rob in een buitenwijk van Melbourne.
Ik heb ook oud en nieuw met hun gevierd. Nadat we de avond hadden gevuld met wat chillen en drinken in de achtertuin van de family zijn we naar de stad gegaan. We waren nog maar net op tijd, om kwart voor 12 kwamen we aan in het centrum. In de stad was het mega druk. Hordes mensen waren de straat op. Een uitbundige sfeer hing er echter niet. Ik had ook totaal niet het gevoel dat het oud en nieuw was. Het hoort ijzig koud te zijn. Terwijl je met vrienden spelletjes aan het doen bent en de champagne inschenkt, moeten vanaf de TV de laatste liedjes van de top-2000 klinken. De duizend-klapper en het vuurpijlen pakket horen klaar te liggen om te knallen. Hier was het warm, we hadden de hele avond buiten in de tuin gezeten in ons t-shirt. We hadden geen champagne, geen eigen vuurwerk, geen aftellende klok. Iedereen stond wat om zich heen te kijken toen plotseling het vuurwerk vanaf de daken van de gebouwen begon te kletteren. Blijkbaar was het 12 uur. Ohja, gelukkig nieuwjaar!
Het vuurwerk zag er wel mooi uit maar duurde niet al te lang. Daarna begaven we ons richting een club waar Rob kaarten voor had geregeld. Het was wel gezellig maar zou verder geen al te dolle avond worden.

===============================================================

Het grootste deel van mijn tijd hier in Melbourne spendeer ik in het casino. Momenteel heb ik de mogelijkheid om wat centen terug te verdienen, dus daar maak ik graag gebruik van. Als je wint is poker een fantastisch tijdverdrijf. Als je verliest kan het ook enorm frustrerend zijn. Gelukkig win ik het grootste deel van de tijd. Het ging de laatste dagen wat minder eenvoudig dan een aantal weken geleden. Ik had het geluk wat minder aan mijn zijde en stond aan de verliezende kant van een paar grote potten. Maar de winst blijft gestaag groeien. Momenteel staat de teller op ongeveer 3.000$.

Sommige dagen is het niet zo enerverend en zit ik het grootste deel van de tijd naar muziek te luisteren en me op het spel te focussen. Het lijkt dan wel wat op programmeren. Lekker muziekje aan, geconcentreerd zitten nadenken, leuk om te doen. Aan het einde van de dag heb je alleen niet het idee dat je veel meegemaakt hebt.
Andere dagen zit ik wat meer te kletsen met andere spelers of zitten er een paar dwazen aan de tafel die de sfeer op gang helpen. Die ouwe waar ik de vorige keer over schreef, waar ik een beetje mee te doen heb, heeft nog een aantal keren zijn chips naar mij verscheept. Hij heeft wel een beetje pech gehad want het waren soms wat ongelukkige situaties voor hem, maar hij kan het voortaan beter niet meer tegen mij opnemen. Hij heeft het in ieder geval niet persoonlijk opgevat, want als ik hem tegenkom in de zaal dan groeten we elkaar vriendelijk. Als het ervan komt dan zal ik hem binnenkort eens naar zijn naam en achtergrond vragen, want ik ben toch wel benieuwd wat hem ertoe beweegt om elke dag weer in het casino zijn geld te vergokken. Ik heb laatst een fotootje van hem gemaakt (zie foto's). Helaas is de foto niet zo scherp, maar je kunt wel zien waarom ik een zwak voor hem heb. Ik zal voor Johnny B. nog even proberen om een paar van die Soprano's erop te zetten, maar het is verboden om foto's te maken in het casino dus het moet stiekem gebeuren.

Ik heb intussen wat meer pokervrienden gemaakt aan de tafels. Helaas is Josh de Canadees afgelopen week vertrokken naar de oostkust. Toen ik hem laatst nog even sprak vertelde hij me dat hij, sinds hij vorige maand in Australië aankwam, slechts één keer heeft gepind. Daarna heeft hij alles betaald met zijn pokerwinsten, inclusief de aanschaf van een nieuwe laptop.
Een paar andere maten zijn Keirin en Barry, twee Ierse pokeraars die over het algemeen ook met winst naar huis gaan. Het zijn wel sympathieke gasten die een aantal maanden geleden naar Melbourne geëmigreerd zijn. Ze hebben doordeweeks een gewone baan maar klussen daarnaast nog wat bij in het casino. Keirin lijkt wel een beetje op Mounir El Hamdoui en Barry lijkt op Wesley Sneijder. Er lopen trouwens veel bekende voetballers rond. Zo is er de ober Rooney, dealer Materazzi en heb ik Rafael Benitez aan de tafel gespot.
Eén avond met die Ieren was erg vermakelijk. Na een flinke sessie pokeren hadden we afgesproken om naar Bacelona - Santos te gaan kijken, de finale om de wereldcup voor clubteams. Op de verdieping boven de pokerroom is een Sports Café waar ze op ons verzoek de wedstrijd uitzonden. De aftrap was om 21:30. Een pot voetbal kijken met Ieren gaat vanzelfsprekend gepaard met bier drinken. Na een paar flinke glazen Stella Artois leek het ons verstandig om niet meer terug te gaan naar de pokertafels na de wedstrijd. Toen we om een uur of 1 in de nacht nog een x-aantal meer Stella Artois's ophadden, leek het ons juist wel lachen om in enigszins beschonken toestand te gaan pokeren. We spraken af om maximaal één buy-in van 120$ als budget te hebben. Als het meezat dan was het mooi, maar raakte je het kwijt dan moest je stoppen. Dit om te voorkomen dat iemand met z'n dronken kop al zijn hardverdiende dollars er doorheen zou jagen. Met meer dan 1000$ cash in je broekzak kan het hard gaan.
We regelden dat we met z'n drieën aan dezelfde tafel zaten. Vrolijk en druk namen we plaats. Ik had m'n Rayban zonnebril bij me, met van die grote politie glazen. Elke keer wanneer ik een pot speelde zette ik die op en ging ik m'n tegenstanders aan zitten staren, iets zeggend als "Man, I'm gonna get your money". Er zaten toevallig nog 2 andere Ieren aan de tafel. Ik zat ze allemaal wat op te fokken dat Ierland nog verder in de crisis zou geraken omdat ze tegen mij zaten te spelen. Met één van die anderen had ik een weddenschap van 5$ met afgesloten dat Robin van Persie een goal zou maken in de wedstrijd van Arsenal tegen Manchester City, die op dat moment live werd uitgezonden. Ik stond al te springen toen Van Persie scoorde, maar helaas werd zijn goal onterecht afgekeurd. Van Persie liet het verder afweten, dus ik verloor de 5$, tot groot genoegen van de Ierse garde.

Als je wat aangeschoten bent en druk doet aan tafel, dan krijg je vanzelf een bepaald los imago. Mensen verwachten eerder dat je aan het bluffen bent, wat meestal ook het geval is bij dronken lui. Bij mijzelf zit de pokerstrategie er echter zo in ge-brainwash-ed, dat ik waarschijnlijk kacheltje lam nog solide zou spelen. Ik was me echter wel bewust van mijn losse imago, dus als ik goeie kaarten had dan ramde ik er meteen een hoop geld in. Tegenstanders betaalden me flink af in de verwachting dat ik aan het bluffen was.
Een bepaalde pot was echt prachtig. Ik kreeg 76 van klaver en had na wat actie nog één tegenstander, zo'n jonge brede Australiër met grote kop en tattoos op z'n armen. Op de tafel kwam A-K-Q-J-T, een straight dus, met iets van 30$ in de pot. Normaal gesproken zou je de pot verdelen, beide spelers een straatje, allebei 15$. Alleen waren 3 van de kaarten op tafel ook van klaver, dus ik had een flush gemaakt (wat hoger is dan de straight).
Ik zette demonstratief m'n Rayban zonnebril op en gaf hem een brede grijns, zo van "allebei een straight". Daarbij greep ik een volle hand chips, het zal zo'n 70$ geweest zijn, en gooide die naar het midden. De Australiër, niet meer de scherpste om 4 uur 's nachts, ging zonder nadenken met mijn inzet mee, ervanuit gaande dat we beide de straight hadden. Hij keek vrij beteuterd toen ik hem mijn flush liet zien. Nice!
Uiteindelijk was het om een uur of 7 in de ochtend welletjes. Met rood doorlopen ogen ging ik met Keirin El Hamdoui op zoek naar een ontbijt voordat we beiden huiswaarts keerden. We hadden allebei ruim 300$ winst gemaakt die nacht. Barry Sneijder was al een paar uur eerder vertrokken. Hij had zijn buy-in verloren en mocht van ons niet opnieuw inkopen. Die gasten zijn nu op vakantie maar zijn komend weekend weer in het casino te vinden.

Een deel van mijn winst heb ik te danken aan m'n telefoon. Ik leg altijd mijn MP3-speler en telefoon voor me op de tafel. Een dealer gooide eens één van mijn kaarten bovenop m'n telefoon, waardoor de kaart van de tafel viel. Het was een ruiten 4. Ik moest 'm inleveren en kreeg er een nieuwe voor. De nieuwe kaart was een A en het bleek dat mijn eerste kaart ook een A was. Ik ging die pot all-in tegen iemand waardoor ik 220$ won. Zo betaalde m'n telefoon zich voor een deel terug!

Wat een heerlijk gevoel is dat trouwens, om AA, oftewel Aces, te krijgen. Zeker als iemand je ermee afbetaalt. Dat gaat ongeveer zo.
De dealer pakt het pakje kaarten uit de schudmachine en deelt twee kaarten aan alle spelers.
Iedereen kijkt meteen naar zijn kaarten, behalve jijzelf, omdat je hebt geleerd dat het beter is eerst rond te kijken naar de rest. Je kijkt pas naar je eigen kaarten als je aan de beurt bent. Soms vang je wat extra informatie op als je iemand bekijkt die inzet, wat je zou missen als je met je eigen kaarten bezig was.
Een oude man die het als eerste moet zeggen trekt zich terug. De dolle Chinees met die zonnebril, die de hele tijd aan het verhogen is, verhoogt ook nu naar 15$. Een andere oude man trekt zich terug, een oude vrouw daarna trekt zich ook terug. Die jonge Indische gozer die zo slap speelt gaat mee met de 15$. Dan is het jouw beurt. Je kijkt naar je eerste kaart. een A. Je kijkt naar je tweede kaart. een A. Azen, sweet! Je hart slaat over, je haren gaan overeind staan, je krijgt het warm. Je hebt Aas-Aas! Daar is niets aan te doen, als je AA krijgt dan wordt je nerveus. De dollar tekentjes tonen zich op je netvlies. Maar natuurlijk blijf je koel en laat je niets merken aan de rest.
Je gooit een chip op je kaarten, dat staat wel cool en dan weet je zeker dat de dealer ze niet per ongeluk zal innemen. Tijd om even na te denken en te rekenen. Je kijkt naar hoeveel geld er in de pot zit, hoeveel je tegenstanders nog over hebben, wat hun speelstijl is en wie er nog na jou aan de beurt zijn. Je besluit om te verhogen naar 40$. De spelers na jou trekken zich terug en die dolle Chinees is weer aan de beurt. Je ziet hem even twijfelen, hij lijkt niet van plan om zich terug te trekken. In je hoofd denk je "please ga all-in, please ga all-in, please ga all-in", maar je blijft rustig voor je uit kijken terwijl je met wat chips aan het spelen bent.
Die dolle Chinees stapelt al zijn chips op elkaar, pakt het stapeltje met beide handen beet en schuift het naar het midden. Sweeet, hij gaat all-in! De jonge Indiër die met de 15$ meeging schudt zijn hoofd en gooit z'n kaarten weg, hier kan hij niet bij meegaan.
Jij bent weer aan de beurt. Iedereen kijkt je vol verwachting aan om te zien wat je doet tegen deze all-in. Je zegt rustig "Call" en gooit je kaarten open. Aces. Die Chinees zegt "Hmm I thought you might have aces". Je vraagt je af waarom hij dan in 's hemelsnaam all-in ging, maar je zegt stoïcijns "yep". Hij laat AQ zien.
De dealer legt 5 kaarten in het midden, J-8-7-3-3. Pech blijft uit dus jij hebt gewonnen. De pot van 300$ wordt jouw kant op geschoven en je mag de chips gaan stapelen. Lekkerrrrrr! De dolle Chinees haalt nog maar eens 100$ uit z'n portemonnee om opnieuw in te kopen.

Uiteraard blijft het poker een gokspelletje, waarbij je ook dagen met verlies afsluit. Vorige week beleefde ik een minder lucratieve avond. Na een avond van ups en downs stond ik om een uur of 1 's nachts ongeveer quitte voor die dag, toen ik een sms kreeg. Het was Harmke, één van de meiden van de eerste groep uit Sydney. Ze wist dat ik aan het pokeren geslagen was en vroeg zich af of ik in het casino zat. "Yep, in de pokerroom" sms ik terug. Waar zou ik anders uithangen? Ze was met Stephanie op pad en wilde wel even komen kijken.
De verschijning van Harmke en Stephanie bracht wat leven in de tent. Meestal is het niet zo uitbundig in de pokerzaal, maar zij waren lekker druk. Uiteraard stonden ze aan mijn zijde en ze waren me flink aan het aanmoedigen. Het ging "Woehooee Philip" als ik een potje won. Aan m'n tafel zat een Australische oud-profvoetballer waarmee ik wat aan de praat was geraakt. Hij kreeg ook de steun van de Hollandse dames, zeker toen bleek dat hij voor Harmke misschien wel een werkplek als fysiotherapeut kon regelen.
Helaas kwam mijn fatale moment niet snel daarna. Ik speelde met zo'n 300$ en er waren er meer die zoveel hadden. Ik moest mijn stapeltje fiches echter verschepen naar een oud manneke naast mij. Met mijn 99 had ik een fullhouse gemaakt, maar ik moest het afleggen tegen de hogere fullhouse van hem. Scheisse, maar dat is poker. Het "Neeee, Philip!" van de meiden was een schrale troost. Het was voor mij einde avond op dat moment, opnieuw inkopen zou niet verstandig zijn. Gelukkig kon ik nog wel even mijn frustratie van me af praten tijdens een belletje met broer Vincent kort daarna.

===============================================================

Tussen het werken door ben ik er hier nog een paar dagen tussenuit geweest voor een weekendje weg (woensdag tot vrijdag). Ik had een 3-daagse surftrip geboekt naar Torquay. Torquay is een plaatsje hier niet ver vandaan waar Quicksilver en Rip Curl vandaan komen. Daar vlakbij is het bekende strand Bell's beach te vinden, waar in het juiste seizoen gigantische golven te vinden zijn. Tijdens jaarlijkse Rip Curl contest in april komen de beste surfers ter wereld hierheen om deze enorme golven te berijden. In januari zijn de golven niet zo bijzonder hoog, maar ik moet bekennen dat ik dat niet zo'n probleem vond, zeker niet na het zien van wat beelden van de Rip Curl wedstrijd van 2011.
Het surfen ging wel aardig en ik heb m'n skills in deze dagen weer wat bij kunnen schafen. Door de harde wind waren de golven soms wat ruig, maar ik wist er toch menig te bedwingen. Het was verder niet bepaald het surf "kamp" waar ik een beetje op gehoopt had. Ik verbleef 's nachts in een huisje op een camping, maar de camping was verder helemaal leeg. Van de groep die overdag gesurft had bleef ik alleen met Joanna, een Taiwanese, op de camping slapen. Haar Engels was niet zo best, maar we konden toch wat over Taiwan en Nederland praten. Toen ze om een uur of 8 ineens zei dat ze haar bed ging opzoeken, moest ik het verder met m'n Hemingway boek doen.
De tweede avond voegde er een Zwitser zich bij ons en gingen we met Tom de surf teacher mee om ergens pizza te eten en nog wat mooie stranden te bekijken. Onderweg zagen we nog wat wildlife. Onder andere een zeehond die als een dolle heen en weer aan het zwemmen was in het water. Verder nog wat kangeroes die als een dolle heen en weer aan het huppelen waren in een weiland. Rare beesten allemaal.
Terwijl Tom ons over surfen en het leven rond Melbourne vertelde, moest ik hem van poker tips voorzien. Het bleek dat hij elke woensdagavond in het casino zit te spelen en er best wel goed in is. Ik heb hem wat boeken aangeraden en verteld over software die hem kan helpen als hij op internet speelt. Waarschijnlijk zie ik hem binnenkort weer, maar hij had al aangegeven niet bij mij aan tafel te willen zitten.
Na drie dagen surfen keerde ik voldaan terug naar Melbourne, stijf van de spierpijn en met een licht verbrande kop.

===============================================================

Zoals ik al aangaf zal ik de komende tijd nog in Melbourne proberen de kost te verdienen. Ik ben verhuisd naar een hostel op 2 minuten lopen van de ingang van het casino. Als ik de straat over steek dan ben ik er. Hierna zal ik 6 weken door Nieuw Zeeland trekken. Als ik het opschrijf klinkt het heel gewoontjes, 6 weken Nieuw Zeeland, maar ik vind het erg bijzonder om daarheen te gaan. Lenno Benajes zal zich daar voor 4 weken bij mij voegen, hoewel hij nu nog in Curacao zit en zijn ticket nog moet boeken.
Na Nieuw Zeeland heb ik een 10-daagse trip geboekt van Adelaide naar Perth, langs het uitgestrekte zuid-westen van Australië. Hier verwacht ik veel wildlife te zien en zal ik onder andere in een kooi gaan duiken om Great White Sharks van dichtbij te zien (kerstkado van pa & ma!). Vanuit Perth wil ik verder richting noord-westen gaan. Dan heb ik zo'n beetje heel Australië gezien en zal ik via Azië weer huiswaarts gaan, wellicht met een de-tour langs Viëtnam en Laos vergezeld door Tomas en Bor.
Lijkt me nog een mooi vooruitzicht, niet?

===============================================================

!! Tot slot van dit verhaal nog even een OPROEP !!
Binnenkort zullen in het Crown casino de Aussie Millions worden gehouden (http://www.aussiemillions.com/). Dit is een serie van poker toernooien waarbij veel geld gewonnen kan worden. De inkoop bedragen hiervoor zijn echter ook bijzonder hoog. Er is een toernooi, genaamd Super High Roller, waarbij men 250.000$ moet inleggen om mee te mogen doen. De winnaar mag enkele miljoenen bijschrijven op zijn bankrekening. Gekkenhuis. Uiteraard kan ik hier hierbij alleen toekijken.

Ik ben wel van plan om het openings toernooi, het 1.100$ NLHE event, te gaan spelen. Dit betekent dat ik 1.100$ moet inleggen. Het toernooi start op 12 januari en duurt 5 dagen. Waarschijnlijk zullen hier wel meer dan 1000 mensen meespelen, waardoor de prijzenpot gigantisch zal zijn. Omdat ik 1.100$ teveel geld vind om zelf in te leggen, en omdat ik het wel leuk vind om vrienden mee te laten doen, wil ik 800$ aan aandelen van mijn inleg verkopen. Dit betekent dus dat ik zelf 300$ zal inleggen. De aandelen kosten 20$ en zullen 1/55e van de opbrengst waard zijn na afloop.
Een paar voorbeelden:
- Ik win 2.200$: ieder aandeel zal 1/55e * 2.200$ = 40$ uitbetalen en ik krijg zelf 600$
- Ik win 100.000$: ieder aandeel zal 1/55e * 100.000$ = 1818,18$ waard zijn en ik krijg zelf 27.272,27$
- Ik win niets: ieder aandeel zal 0$ uitbetalen en zelf krijg ik ook noppes

Wellicht herinneren sommigen zich nog dat MO hier 2 jaar geleden aan meedeed. Hij had de eerste dag netjes overleefd maar wist zich op dag 2 helaas niet in het prijzengeld te spelen.
De kans is groot dat ik ook niets win en je 20$ dus niets op zullen brengen. Er is echter een reële kans dat ik flink in de prijzen ga raken en je een veelvoud van de 20$ terugkrijgt.

Dus bij deze: Vind je het leuk om een klein gokje te wagen? Wil je met mij meeleven als ik dat toernooi aan het spelen ben (live te volgen op internet)? Heb je vertrouwen in mijn spel? Koop je dan in voor 20$! Indien er meer dan 40 aanmeldingen zijn geldt first come first serve.
(Ook de "stille lezers" en familie van Jimmy en Veronique zijn welkom om mee te doen).

Hoe doe je mee?
Stuur mij een email (piros2k@msn.com) met de titel "Phil gaat ervoor" en zet erin dat je 20$ in mij investeert (maximaal 3x20$ per persoon). Ik zal een email terugsturen met overige instructies voor betaling en de terugbetaling als ik wat win.

===============================================================

Dat was 'm weer. Iedereen de hartelijke groeten en tot snel!
PH

• 04 Januari 2012 - 08:40

Cor P.:

Hoi mPhil,
    in deze, voor ons toch wel turbulente dagen, is het weer prachtig je verhaal (2X) te lezen. veel plezier en succes weer.

• 04 Januari 2012 - 08:55

VC:

Lekker bezig. Zitten die great whites dan ook in de cage waarin je gaat duiken of wat?

• 04 Januari 2012 - 09:23

Joke:

Mooi verhaal weer Phil. Super leuk dat je ons belde net op het moment dat ik aan het lezen was.XXJ

• 04 Januari 2012 - 09:37

Ellen:

Oke help!! Kooizwemmen!!! Haha wel heel vet. Leuk dat Lenno zich nog even toevoegd aan je reis :).

Verder weer een heerlijk verhaal en jij ook de beste wensen maatje!!

Kus

• 04 Januari 2012 - 10:54

Frank Diemeer:

Heey Philip!
    Nog de beste wensen!!! Dat was weer een mooi verhaal man! Super vet! Ik heb wel vertrouwen in jouw pokerspel! Ik wil graag 1 aandeel kopen! Ga je wel op tijd naar bed die avond van tevoren?!!! Veel plezier! Groeten!

• 04 Januari 2012 - 10:58

Johnny B.:

Ok, wacht ff hoor. Dit snap ik niet.

Uit de verhalen en uit mijn persoonlijke ervaringen blijkt dat je een goede pokerspeler bent. Onderdeel daarvan is 'tell's' oppikken.

Dan ben je alleen op een camping samen met 1 dame, die om 8(!) uur 'ineens' zegt: "Ik ga naar bed ;-)", en dan pak jij je HEMINGWAY BOEK?!?

:-p Nee, alle gekheid op een stokje, mooie verhalen weer en het is nog steeds een absurd aantal dagen links bij 'ik ben terug over ...'

Succes op de AM!

• 04 Januari 2012 - 12:49

TT:

Hey Phil,

Mooi verhaal hoor!

Vooral over de emoties die door je heen gaan met AA, goed herkenbaar ;)

• 04 Januari 2012 - 14:28

Freshtim:

Philip, leuk om weer ff mee te lezen en ook jij Happy NewYear! Succes met de Aussie Millions :)

• 04 Januari 2012 - 14:39

Step:

Happy NY Phil! Hier was O&W ook niet ijzig koud, maar ook niet zo warm als bij jou :P Ah joh, heb je het zo ook es meegemaakt! Volgend jaar weer als vanouds all together!

Verhaal is weer top hoor, goed bezig!! Gezellig dat Lenno zich even bij je voegt binnenkort, en ben nu al benieuwd naar je witte haaien-kooi-avontuur!

Enjoy and veel pokergeluk nog ff!!!

X

• 04 Januari 2012 - 20:23

MO:

Keep it going PH. Uiteraard sponsor ik je voor de Aussie Millions. Gewoon ff inkoppen dat toernooi. "If it wasn't for luck" dan had ik dat 2 jaar terug ook gedaan namelijk.

@ Johnny B: :)

• 05 Januari 2012 - 00:01

Tessa:

Nice :). Weer leuk om te lezen.
    Ben benieuwd of die Benajes zijn belofte ook waar gaat maken ;).
    Succes met de poker en uiteraard sponsor ik je ook met een aandeeltje!

X

• 05 Januari 2012 - 09:19

Jord:

Wederom mooi verhaal Phil! Jammer dat O&N niet zo succes was..

Zo gaaf om de foto's van Crown Casino weer te zien! lijkt alsof er niets veranderd is na al die jaren..

Heb er hoe dan ook vertrouwen in als je de Ozzie Millions gaat spelen, dus ik investeer 20$ in je! :) stuur je zo een mail..

Kan me trouwens de finale van OM nog herinneren in 2006-2007 Gus Hansen vs Jimmy Fricke :)

greetz

• 05 Januari 2012 - 16:45

Annemiek Stolk:

gelukkig nieuwjaar vanaf zanzibar! het pokergebeuren is me een beetje te technisch, maar verder weer een mooi verhaal :) ik ga volgende week weer naar huis, maar ik moet zeggen dat ik er wel aan toe ben zo langzamerhand. bruiner dat dit kan ik toch niet worden ;) heel veel plezier, en pokersucces! xxx

• 05 Januari 2012 - 21:13

Bor:

Lekker bezig PH! Zo is het "werken" zeker geen straf.

Ik zal je ff mailen en koop graag een aandeel!

• 06 Januari 2012 - 03:19

Philip:

Gaat lekker zo met die aandelen! Ik zit op 27, met eens 9 "eventueel extra als er nog over zijn". Totaal zijn er 40 beschikbaar, dus heb je nog geen maar wil je wel, wees er dan snel bij!

Officiele bevestigings-email stuur ik spoedig naar de mensen die hebben toegezegd.

• 07 Januari 2012 - 10:21

Cathy:

Weer een heel gezellig verhaal Phil.
    Wij wachten met smart op hun verhaal van onze Jim en Veer af.
    Wat betreft het sponsoren, je kunt op onze steun rekenen, wij nemen twee (2) aandelen. Kees 1 stuks en ikke ook een.
    Hopelijk staan de sterren die dag voor jou goed en wij wensen jou al bij dezen heeeeeeeeeeeeellllllllll veeeeeeeeeeeeeeellllllll succes.

• 08 Januari 2012 - 02:36

Philip:

Men heeft een hoop vertrouwen in me, 39 aandelen verkocht! Nog eentje te gaan.

• 08 Januari 2012 - 08:03

Giedo:

Puik verhaal weer oud. No worries over O&W, dat doen we volgend jaar gewoon dunnetjes over. Ik hoorde in de wandelgangen al dat je nieuwe crib een prima plek zou zijn om 2013 in te luiden.

Wel voorzichtig doen bij die grote witte haaien pls.