Aussie Millions event #1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Philip Pirovano - WaarBenJij.nu Aussie Millions event #1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Philip Pirovano - WaarBenJij.nu

Aussie Millions event #1

Door: Philip

Blijf op de hoogte en volg Philip

13 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Ladies and Gentlemen,
Hier even een kort verslagje over het Aussie Millions poker toernooi in Melbourne. Zoals al aangekondigd in het vorige verslag zou ik me inschrijven voor het openings event met een buy-in van $1.100. Mede mogelijk gemaakt door 25 blog-lezers en lokale vrienden die hun vertrouwen in mij uitten door 1 of meerdere $20 aandelen te kopen.
Een langer verslag van het toernooi zal ik online zetten als het afgelopen is. In ieder geval zit ik er na de eerste dag spelen nog in! Ik heb nu 69.100 punten, wat net minder is dan het gemiddelde van de spelers die nog in leven zijn. We begonnen met 10.000 dus ik heb flink wat chips bij elkaar lopen harken. Een prima aantal en ik ga nog volop mee in de strijd.
Voor dit toernooi zijn 3 startdagen, wat betekent dat gister (donderdag), vandaag en morgen spelers zich kunnen inkopen. Iedereen die zijn dag overleeft mag op zondag terugkomen voor de finale-dag waarin de prijzen verdeeld gaan worden. Ik had besloten om op de eerste dag te gaan spelen op donderdag (in tegenstelling tot de vrijdag wat ik in de e-mail naar de backers had gezet).
Van de 274 spelers die op donderdag speelden zijn er nog slechts 34 over, waarvan ik er dus eentje ben. Daar zullen dus vandaag en morgen nog zo´n 70 bijkomen. Op dit moment heb ik nog geen geld verdiend, maar er hoeven niet veel spelers meer af te vallen tot ik minimaal het inschrijfgeld terug verdien. Uiteraard hoop ik een stuk hoger te gaan eindigen, zodat ik iedereen flinke winst op z'n aandelen kan geven! Zondag om 12:30 word ik verwacht om verder te spelen.

============================================================
Hier wat technische details voor de mensen met verstand van het spelletje:
M'n strategie op dag 1 was tight en mega agressive, want de blinds waren erg hoog vergeleken met de stacks. Zodra ik een goeie hand had dan blafte ik m'n chips naar het midden. Het smallball spelen laat ik wel aan de "goeie" spelers over. Folding equity was m'n beste vriend. Pocket 44 tegen een matige raise: 3-bet! KK in de blinds tegen een raise en 3 callers: all-in! AK tegen 2 limpers: 6.5x blind raise! Top 2-pair geflopt met 86s vanuit de BB: check-raise all-in! Maar ook Q9s folden op de BB tegen een steal, AQo folden tegen een 3-bet, etc.
Ik heb slechts 3 showdowns gehad in 9 uur spelen. De eerste keer all-in met AK tegen QQ die ik won. Een flinke pot, maar ik had behoorlijk wat meer chips dan m'n tegenstander dus ik zou het nog overleven als ik die had verloren. Verder een keer met 98s tegen 55, niet all-in maar gewoon een Button tegen Big Blind potje waarbij ik weinig verloor. En vlak voor het einde van de dag met AJs tegen AJs, split pot dus. Die laatste was tegen Jackie Glazier, wat een bekende vrouwlijke pro scheen te zijn. Ze zat direct links van mij maar ik heb weinig tegen haar gespeeld verder.
Behalve die showdowns heb ik veel potten preflop of op de flop weten te winnen door gewoon all-in te gaan of dik te 3-betten. Vaak kon ik daarmee 10% of meer aan m'n stack toevoegen zonder dat ik in gevaar kwam met dolle turn of river kaarten. De kans was uiteraard aanwezig dat iemand met AA of KK zat, maar dat risico moest ik nemen.
=================================================================

Anyway, ik heb nu even 2 dagen rust. Die kan ik wel gebruiken ook want ik ben flink kapot van gister. Ik was al een paar dagen goed verkouden, dus 9 uur poker met slechts 3x 10 minuten pauze hakken er dan wel in. Zondag wordt het weer verder knallen geblazen.

Waarschijnlijk komt de tussenstand van het toernooi hier binnenkort te staan:
http://www.aussiemillions.com/live/updates/70005/-1-000-no-limit-holdem-opening-event?day=2298
Nu staan er alleen nog de aantallen van bekende spelers en mensen met heel veel chips. Ik heb dag 1a gespeeld.

Groet!
PH

  • 13 Januari 2012 - 09:46

    Go:

    Whaaa tot de streep begreep ik het nog en is dus goed nieuws!:D mocht ik me ooit nog gaan verdiepen in het spel zal ik het stuk onder de streep er nog eens bij pakken!;)
    Geniet maar goed van de rust nu (8,5 uur spel mét een verkoudheid lijkt me dodelijk...) En dan weer knallen op zondag!

    Good luck mattie!:)

    Xxx

  • 13 Januari 2012 - 10:51

    Rein:

    Goed bezig Philip! Succes zondag!!

  • 13 Januari 2012 - 10:56

    Floris:

    Succes Philo!!! Blaas ze van die tafels af!

  • 13 Januari 2012 - 10:57

    MO:

    Shippen die handel!!!

  • 13 Januari 2012 - 11:45

    Rob:

    Nice job mate, keep the good work going!!
    greetz rob

  • 13 Januari 2012 - 13:09

    Ellen:

    Spannend! Op naar zondag!!!!! :D

  • 13 Januari 2012 - 13:55

    Johnny B.:

    Lekker bezig Phil! Keep it up! :-) Ik snapde niks van datgene wat bóven de streep stond trouwens.. :-p

  • 13 Januari 2012 - 15:07

    Slege Wedge:

    Zolang Phil maar zo lang mogelijk boven de streep blijft!!! :D

  • 13 Januari 2012 - 17:59

    Cathy:

    Snappen doe ik het helemaal niet, maar ik/wij volgen je op de voet.
    Relax maar eens goed voor deze spannende dagen, je zult bij de les moeten blijven!
    Heel, heel veel succes Phil.

  • 13 Januari 2012 - 18:05

    Joke:

    Hoewel ik dit soort termen regelmatig aan moet horen, snap ik er nog steeds helemaal niets van. Maar het klinkt goed.
    Succes en geluk.
    XXXXJK

  • 14 Januari 2012 - 08:38

    Cor P.:

    De helft is abracadabra, de andere helft poëzie. En dan zeggen sommige mensen ook nog dat het een gokspel is.
    Hou vol Phil en succes!!

  • 14 Januari 2012 - 11:19

    Tim:

    Sterkte, ik lees net op pokernews dat er nog 132 spelers over zijn en dat de laatste 82 uitbetaald worden. Succes morgen!

  • 16 Januari 2012 - 03:35

    Philip:

    Voor diegenen met een aandeel, ik heb me gister in de prijzen weten te spelen! 2500 AUD!
    Het rendement op de belegging is daardoor 25/11e, dus elk aandeel betaalt 37,16 Euro uit. Ik zal het geld spoedig overmaken en een verslagje typen over de 2 dagen poker die ik hiervoor heb gespeeld.

  • 16 Januari 2012 - 07:01

    Cathy:

    Fantastisch Phil.
    Ja de tam tam was sneller dan het bericht van je. Ik vernam het ook al van Jimmy. Ze waren naar je wezen kijken. Goed man, wij (de volgers) geloofden ook in jou.
    Wij kijken uit naar je verslag.

  • 16 Januari 2012 - 11:02

    Slege Wedge:

    PokerBAAS!!!
    Echt vette shit ouwe, gewoon cashen op zo'n toernooi! Echt gaaf!!
    Ook ik ben erg benieuwd naar je verslag. Dat gaat me zeker boeien!
    Keep up the good work!

  • 16 Januari 2012 - 12:36

    Joke:

    We zijn beretrots op je.
    900 deelnemers en onze wereldreizger zit in de prijzen!!!
    Jammergenoeg niet zoveel dat we ff een reisje naar je boeken.
    Succes nog.

  • 17 Januari 2012 - 12:50

    Rob:

    Great job mate!
    Toch maar ffies gedaan jonge!
    Geniet ervan en nog veel plezier daar!
    Denk dat we je voorlopig nog niet zien hier in nederland :P.

    Cya!

  • 18 Januari 2012 - 03:28

    Philip:

    Vrienden, vanwege een dikke verkoudheid en daarbij behorende vermoeidheid ben ik momenteel zonder de benodigde inspiratie om een boeiend verslagje te typen over het Aussie Millions toernooi. Volgende week vrijdag vertrek ik naar Nieuw Zeeland en ik zal zorgen dat ik voor die tijd de inspiratie weer te pakken krijg.
    In ieder geval heb ik alle investeerders hun geld uitbetaald. Een rendement van ruim 127% in een paar dagen tijd, geen slechte investering imho :) Doe er wat leuks mee zou ik zeggen!

  • 18 Januari 2012 - 10:46

    Tim:

    Uiteindelijk leuke cash gehaald zie ik. Mooi man! Succes nog!

    Cheers,

    Tim

  • 19 Januari 2012 - 21:16

    Frank Diemeer:

    Philip! Sterkte en beterschap man!!! Thanks voor het verdubbelen van mijn aandeel!!! Echt te gek! Ik hoop dat je er zelf ook een leuk bedrag aan over hebt gehouden! Veel plezier!!!

  • 22 Januari 2012 - 18:46

    Jolien:

    Hey Philip!

    Goed bezig man!!! Ben benieuwd hoever je uiteindelijk bent gekomen!! Suc6

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Philip

Actief sinds 18 Sept. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 32950

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 01 September 2012

Chillen in Ozzy

Landen bezocht: